Hyper Island fortsätter att rekrytera

Hyper Island fortsätter att växa internationellt med ytterligare sju personer från bland annat IKEAs huvudkontor och SapientRazorfish i Singapore.

Efter nio år i Asien har Otto Ruijs, som varit Managing Director på Hyper Island i Singapore, flyttat till Sverige och huvudkontoret i Stockholm. Han tar nu rollen som Head of Business Transformation Europe och ansvarar därmed för Hyper Islands B2B-erbjudande på de Europeiska marknaderna. Ny Managing Director för Asien blir Melanie Cook som tar över efter Otto i Singapore. Melanie kommer närmast från rollen som Head of Strategy & Business för SapientRazorfish i Asien och har tidigare bland annat även arbetat på Saatchi&Saatchi.

Hyper Island välkomnar också Åsa Rexare Simonsen som Global Head of Learning Design. Hon kommer närmast från rollen som Learning Developer på IKEA där hon ansvarat för att utveckla globala ledarskapsprogram med bas i Älmhult. Åsa har mångårig erfarenhet av ledarskap, facilitering, processdesign och förändringsprocesser och bidrar förutom detta med ett verkligt globalt perspektiv.

Oskar Elfner har börjat som Client Partner inom Hyper Island Business Transformation och kommer närmast från en roll som Account Director på den kreativa byrån River.

Vi är jätteglada över våra nya rekryteringar som kommer stärka vårt B2B-erbjudande ytterligare. Många tror att Hyper Island endast är en skola men vårt B2B-erbjudande växer över hela världen och vi får in fler och fler globala kunder som vi arbetar med parallellt på flera marknader, säger Christel Holmquist, Global Head för Hyper Island Business Transformation.”

Utöver rekryteringarna till Hyper Island Business Transformation så börjar Alexander Valentinsson som Global Finance Director i Oktober. Alexander kommer närmast från en roll som Senior Manager, Global Delivery Services på EY i Indien. Stephanie Lindgren började i augusti som Social Media & Community Manager. Stephanie var tidigare Social Media & Digital Media Manager på Bounce och är en Hyper Island Alumni. Då skolans program har blivit fler har även två nya Program Managers rekryterats i Stockholm och Karlskrona, Mirjam Külm och Fee Walker, som började vid terminens start i augusti.